Strādājot kā nekustamā īpašuma aģentam, ļoti bieži nākas pārdot īpašumu bez remonta un sarunās ar pircējiem dzirdu viņu cerības par izmaksām, ar kurām būtu iespējams paveikt remontu. No otras puses man ir celtniecības brigāde, ar kuru veicam remontus gan savos, gan klientu īpašumos. Tieši tāpēc, ļoti labi var ievērot “gap”, jeb atšķirību starp cerībām un realitāti.

1. Pārāk zemu novērtētas izmaksas

Novērtēt izmaksas adekvāti ir ļoti svarīgs faktors, jo tas var ietekmēt vai spēsi pabeigt remontu iecerētajā laikā, vai nebūs nepieciešams steidzami aizņemties, lai pabeigtu, tas var radīt papildus stresu un lēmumus, kas balstīti uz vēlmi pabeigt par katru cenu, bet neņemot vērā ilgtermiņa sekas. Bieži esmu redzējis īpašniekus, kas uzsākot remontu un tad, kad sāk trūkt līdzekļu, sāk ekonomēt uz būtiskām lietām vai arī rada sliktu kopējo ēkas/dzīvokļa tēlu. (piemēram, vienā istabā parketa un koka detaļas, kādā citā lamināts un plastmasa vai augstas kvalitātes apdare, bet zemas kvalitātes sadzīves tehnika un mēbeles u.c. kombinācijas).

Jāatzīstas, ka arī pats esmu bijis šīs kļūdas upuris vairākkārt, tāpēc tagad kā principu esmu pieņēmis, ka pat visu aprēķinot un satāmējot ir jāpieskaita 20% rezerves fonds. Ja viņš nebūs jāizmanto – ļoti labi. Ja būs, tad tu esi gatavs un nebūs jāpieņem nevajadzīgi kompromisi.

Tiem, kuriem ir mazāka pieredze izmaksu noteikšanā, ieteiktu sākumā apspriesties ar cilvēkiem, kas jau ir veikuši remontus, lai saprastu, kas ir lietas, kuras parasti palaiž garām vai piemirst (man tādi, kādreiz bija dažādi mehānismi, kas uz lielāku apjomu sastāda ievērojamu daļu izmaksu) un neizvēlēties brigādi pēc lētākās tāmes principa, jo papīrs pacieš visu, bet mirklī, kad būs jāpērk papildus mehānismi, materiāli vai darbs, par kuru nebiji plānojis, noteikti sapratīsi, kāpēc lētākā tāme nebija reāli izpildāma.

 

2. Cerēt, ka viss ies, kā ieplānots

Veicot remontu, jūs esat atkarīgs no – dizainera, celtniekiem, būvmateriālu veikala, transportētājiem, iekārtu un mēbeļu tirgotājiem, santehnikas veikaliem un katrā no šiem ir viens un vairāki cilvēki, kuriem savā starpā jākomunicē.
Papildus tam, jūs esat atkarīgs no pašiem materiāliem – krāsa, parkets, skrūves, mehānismi, pods, ledusskapis.

Tāpēc sagaidiet, ka būs problēmas un negaidītas situācijas, un esiet tām gatavi. Tas ļaus remontu veikt ar mierīgāku prātu un pieņemt racionālākus lēmumus.

 

3. Neizmantot dizaineri no paša sākuma

Liela kļūda. Kopš sāku izmantot dizainera pakalpojumus, tas ir ievērojami uzlabojis laiku un kvalitāti kādā pabeidzam un lieliski samazina problēmas, kas rodas remonta laikā un ietaupa ievērojami daudz laika. Dizaineris ir kā mini arhitekts, kas izmēra īpašumu, izplāno funkcionalitāti (kur jūs liksiet kurpes, kur atradīsies rozetes, slēdži, kā krāsas un materiāli saderēs kopā) un sagatavo jums vīziju. Jūs jau no paša sākuma variet izplānot un vizualizēt, kā izskatīsies jūsu dzīvesvieta. Izmantojot dizaineri, var paredzēt jau problēmas uz priekšu un tās novērst, plānošanas laikā.

Tas arī lieliski palīdz komunicēt skaidri ar meistariem, lai viņiem ir skaidrs, kas tieši no viņiem tiek sagaidīts – kādā attālumā, vietā, augstumā, daudzumā. Santehniķi zin, kur nepieciešami izvadi, elektriķi, kur vilkt vadus.

Daudzi domā, ka dizainera pakalpojumi ir dārgi, bet patiesībā tā ir salīdzinoši neliela daļa no kopējās izmaksu tāmes. Kā arī dizaineriem ir atlaides dažādos veikalos, kas palīdz ietaupīt un plānošana vienmēr novērš dažādas dārgas kļūdas, kuras jāpārtaisa un prasa papildus līdzekļus.

4. Pieņemt darbā meistarus, ar kuriem nesaskan un nejautāt atsauksmes

Svarīgi ir pieņemt meistarus, kuru skatiens uz remontu ir tāds pats kā jūsu. Jums jābūt uz “the same page” (- saprast un piekrist tam, kas jādara un atvērti abpusējiem ieteikumiem). Tas nozīmē, ka jūs sakāt es gribu, lai šeit būtu “taisna siena”, tad jums ir vienāda izpratne par vārdu “taisns”. 

Un labākais veids, kā par to pārliecināties ir pajautāt atsauksmes kādam, kuram meistars ir veidojis “taisnu sienu”. Īpaši bieži ar atšķirībām skatījumos uz lietām esmu redzējis flīzēšanā, kur vienam kvalitatīvi noflīzēts ir kas pavisam cits, kas otra cerībās.

Būtiski, ka visa iesaistītā komanda ir uz vienas lapas – elektriķi, santehniķi, meistari, dizaineris un piegādātāji. Lai visi saprastu, kāds tiek sagaidīts gala rezultāts un, ka katrs no viņiem par nelielu daļu no tā ir atbildīgs.

 

5. Nesagatavot laika grafiku

Lai remonts notiktu plūstoši un bez liekām aizķeršanām ir labi jau no paša sākuma saprast, kādi materiāli un kādi meistari būs nepieciešami kurā brīdī. Un vai pareizajā mirklī, pareizais meistars būs pieejams. Piemēram, laicīgi pasūtīt logus, virtuves iekārtas, skapjus vai citas lietas, kuras nevar aizbraukt jebkurā brīdī iegādāties, bet prasa laiku, lai izmērītu un izgatavotu. Sagatavojiet darbu secību un saprotiet, kurā brīdī jums būs nepieciešama konkrētā lieta un meistars.

ŠIE IR TIKAI DAŽI IETEIKUMI NO MANAS PUSES, AR KURIEM ES ESMU SASKĀRIES SAVĀ PIEREDZĒ. TAM VISAM KLĀT VĒL NĀK “ČUJS”, KAS IR PATS SVARĪGĀKAIS – JA ARĪ ATSAUKSMES UN VISS IZDARĪTAIS LIEKAS, KA NAV TOMĒR PAREIZI – RUNĀJIET! JO LIELĀKOTIES JŪS REMONTU VEICIET PRIEKŠ SEVIS, UN TĀPĒC NEPIECIEŠAMS, LAI JŪS AR VISU BŪTU APMIERINĀTS!